fbpx

Hverdagen for en telefonsælger

Hvordan ser en normal hverdag ud som telefonsælger hos Hybrid Distribution?

Hos Hybrid Distribution arbejder alle på at gøre hverdagen så udviklende og sjov som muligt. Vi hjælper dig godt på vej til en varieret, spændende og lærerig dag – hver dag.

Læs her hvordan vi gør det fedt at være telefonsælger:

 

9:45 – Vi møder ind

Dagen starter med, at vi møder ind kl. 9:45, så vi har tid til at sige godmorgen til hinanden og hygge lidt på vores udendørs faciliteter inden første ringepas begyndes.

 

10:00 – Pep-talk

Herefter skydes dagen i gang med en pep-talk fra den nærmeste leder. Her gennemgås gårsdagens resultater – hvad kan vi lære af i går, og hvad kan vi gøre bedre? Hvordan sørger vi for at dagen skydes i gang på bedst mulig vis?

Det gøres blandt andet ved at indlede dagen med salgstræning: Alle vores ledere har års erfaring i telemarketing branchen, og er derfor alle kyndige salgstrænere.

I øvrigt inddrages du som sælger, så du kan komme med input til hvordan hverdagen kan gøres bedre for holdet – og dermed opnå bedre resultater.

Derefter sættes der et mål for kontorets første ringepas – hvor mange salg kan vi nå at få på tavlen? Hvor mange gange skal lige præcis du ringe på salgs-klokken i dag?

Hos Hybrid Distribution løfter vi som et hold så der stilles ofte mål medarbejderne imellem – vi er ikke stærkere end vores svageste led!

 

10:05 – 12:00 – Første ringepas

Første ringepas sættes i gang og der kæmpes for at nå målet, som er sat for kontoret. De telefonsælgere der har en dårlig start coaches af lederne, så alle kan være med til at løfte holdet til nye højder.

Tre telefonsælgere står foran en computer, en tager notater, en anden har telefonen mens en tredje instruerer. I baggrunden ses det åbne kontorlandskab med høj energi.
Hos Hybrid Distribution hjælper vi hinanden med at være de bedste mulige sælgere – lyt til hvorledes dine kollegaer håndterer kunden i røret og få feedback. Vi glæder os til at hjælpe dig med at blive den bedste telefonsælger.

 

12:00 – 12:30 – Pause

Første ringe pas afsluttes og vi holder en velfortjent spisepause. Da alle vores kontorer ligger centralt, så der er masser af muligheder for at købe frokost. Alle vores kontorer har fælles spiserum, hvor man kan spise og hygge sig med sine kollegaer. De fleste af vores telefonsælgere når også et spil FIFA på vores playstation, et spil rundt om bordet i bordtennis eller et spil bordfodbold.

 

12:30 – Pep-talk

Med fyldte maver mødes alle til pep-talk inden anden ringepas begyndes. Resultatet fra første ringepas gennemgås og der evalueres især på baggrund af sælgernes opfattelse af første ringepas.

Hvem har gjort en god indsats? Alle der har nået deres mål hyldes med klapsalve.

Hvordan sørger vi for, at alle når deres mål i anden ringepas? Igen får man som telefonsælger mulighed for at blive hørt, hvis man har inputs til hvordan holdets indsats kan forbedres.

 

12:35 – 14:00 – Anden ringepas

Anden ringe pas påbegyndes, og ligesom i første ringepas, coaches især de telefonsælgere der har fået en dårlig start.

 

14:00 – 14:15 – Pause

Pause for hele holdet, hvor man kan nå at få sig en kop kaffe eller noget frisk luft på vores ude faciliteter, samt mulighed for at vende dagens succeser eller udfordringer med sine kollegaer og ledere.

 

Smilende telefonsælger på Hybrid Distributions kontor
Kunderne kan høre dit smil gennem telefonen og det giver resultater! – derfor hjælper vi hinanden med at holde humøret højt, hele dagen 😀

14:15 – Pep-talk

Tredje ringepas skydes selvfølgeligt også i gang med en pep-talk. De gode præstationer hyldes og de mindre gode præstationer får opmuntrende ord med på vejen – vi løfter altid i flok!

Igen køres der kort salgstræning fra lederne, så alle telefonsælgere får ny energi og inputs til at håndtere kunderne.

Dagens konkurrencer spidser på dette tidspunkt til, og der gives typisk en status på de telefonsælgere der lader til at være i spidsen af konkurrencerne.

 

14:20 – 15:45 – Tredje ringepas

Tredje ringepas påbegyndes og der løbes ekstra stærkt for at sikre sig et godt resultat for dagen.

 

16:00 – 16:15 – Pause

Efter en efterhånden lang dag får alle selvfølgelig en velfortjent pause.

 

16:15 – Pep-talk

Dagens vigtigste tidspunkt. Ved fjerde og sidste ringepas kan kontoret virkelig gøre en forskel. Det er her man kan nå at ramme sit bonusmål og dermed bestemme hvordan din timeløn som telefonsælger ser ud for dagen.

Har kontoret ikke nået sit mål er det klart at lederne understreger, at dagen ikke er slut endnu! Og det samme gør sig selvfølgelig gældende hvis dagens mål er nået – så kan vi gøres vores resultat endnu bedre.

 

16:20 – 18:00

Fjerde ringespas sættes i gang, og her sættes der ekstra fart på kontoret. Der løbes ekstra stærkt for at ramme det bedste resultat. Alle afdelinger er i øvrigt udstyret med store fladskærme hvor man kan se de andre kontorers resultater for dagen – hvert kontor vil selvsagt være det bedste – det er en del af vores DNA!

 

18:00

Klokken lyder en sidste gang, og dagen afsluttes. Dagen evalueres kort, men efter en lang dag får alle selvfølgelig hurtigt lov til at forlade kontoret og nyde aftenen med familie eller venner – dagen efter påbegyndes med en smule grundigere gennemgang af gårsdagens resultat og vi er klar til en ny dag med masser af energi, kundekontakt, sjov og udvikling!

 

Vil du vide mere?

Nu hvor du kender lidt til hverdagen som telefonsælger hos Hybrid Distribution, så er du måske interesseret i at vide mere om vores kultur? Som du kan læse, så trives vi med konkurrence – hvis det tænder dig at være forrest og bedst, så skulle du helt sikkert overveje at komme med på holdet:

Bliv telefonsælger

 

To glade telefonsælgere smiler og griner sammen efter en lærerig dag hos Hybrid Distribution
Selvom konkurrencen er hård, så husker vi at have det sjovt!